TTORA Forum banner

Info over de bedrading voor het omwisselen van automatische naar handmatige ECU

107K views 103 replies 15 participants last post by  Yotaoffroad27  
#1 · (Edited)
Zoals sommigen van jullie weten, ben ik me aan het klaarmaken om mijn 2002 Double Cab PreRunner van auto->handgeschakeld en 2wd->4wd om te bouwen. (SafetyDang's conversiedraad; ik kom rond pagina 3.)

Voor mijn conversie ben ik van plan mijn 2002 auto ECU te vervangen door de 2002 handgeschakelde ECU. Als onderdeel van het onderzoek leek het me een goed idee om een lijst samen te stellen van de bedradingsverschillen tussen de twee ECU's. Omdat ik voor mijn levensonderhoud data verplaats, heb ik de bedradingsinfo uit de fabrieksschema's en de ECU-terminaltabel gehaald en een eenvoudige database gebouwd om dit samen te stellen in een tabel die de automatische en handgeschakelde ECU-bedrading naast elkaar weergeeft.

Ik denk dat het redelijk goed is geworden, hoewel ik, aangezien ik dit deel van mijn conversie nog niet heb bereikt, niet met zekerheid kan zeggen hoe nauwkeurig het is, behalve dat het zo nauwkeurig is als de gegevens die ik uit de fabriekshandleiding had. Hoe dan ook, op dit punt heb ik een sjabloon hiervoor, en gezien de juiste startgegevens is het niet zo moeilijk om vergelijkbare tabellen te maken voor andere auto->handgeschakeld conversies.

Om dit laatste deel te testen, vroeg ik Yotaoffroad27 om me de bedradingsschema's te sturen voor zijn 1999 3RZ PreRunner auto->handgeschakeld conversie, wat resulteerde in deze tabel, vergelijkbaar met mijn originele.

Dus op dit punt denk ik dat mijn sjabloon redelijk solide is, en aangezien ik alle hulp die ik tot nu toe heb gekregen bij mijn eigen conversies waardeer, wil ik iets teruggeven in de vorm van het genereren van vergelijkbare tabellen voor andere 'Early Tacoma' auto->handgeschakeld conversies. Ik weet niet of we alle Early Tacoma-jaren en -motoren kunnen behandelen, en ik wil dit aanbod niet zo open maken dat ik dit voor altijd doe, maar misschien kan ik er een paar afwerken voordat ik over een paar weken serieus aan mijn eigen project ga sleutelen.

Wat ik nodig heb als je wilt dat ik dit voor je doe:

Stuur me een PM met PDF's van de ECU-bedrading voor beide transmissies. De handgeschakelde ECU-bedrading verschijnt in de sectie met het label "Motorbesturing (motormodelnummer)", en de automatische/ECT-bedrading verschijnt in een ander document met het label "ECT-bedrading" (of iets dergelijks). Ik heb beide nodig, anders kan ik de gegevens niet compileren. Ik heb ook een PDF nodig uit de Diagnostiek-sectie van de handleiding die de ECU/ECM-connectoren laat zien, vergelijkbaar met het tweede document waarnaar ik hierboven linkte.

Zeer belangrijk: deze documenten moeten specifiek zijn voor uw jaar Tacoma, anders is deze oefening waardeloos. Niet alle jaren zijn gratis beschikbaar op het internet. Als de uwe niet beschikbaar is, besteed dan $15 aan een http://techinfo.toyota.com dagpas en download de juiste schema's.

Voorbehouden:

1. Ik ben niet verantwoordelijk voor fouten. Ik zal mijn best doen, maar uiteindelijk ligt het aan jou. Gebruik deze tabellen op eigen risico. Dat is een reden waarom de bedradingskleuren zijn opgenomen - controleer altijd minstens een steekproef van de bedradingskleuren voordat je de nieuwe ECU aansluit. Als connector E6, pin 1 zwart moet zijn, zorg er dan voor dat dit zo is voordat je de nieuwe ECU aansluit.

2. Ik doe dit gratis en ik verwacht de resulterende documenten te plaatsen zodat iedereen ze kan gebruiken.

3. IK BEN GEEN EXPERT EN IK GA UW ECU-BEDRADING NIET OPLOSSEN!! Ik stel gegevens voor u samen op basis van de fabriekshandleidingen. Dat is alles - je krijgt waar je voor betaalt.

4. Ik ben bereid dit aanbod een paar weken te doen, in ieder geval totdat al mijn onderdelen arriveren en ik begin te sleutelen. Ik heb een leven, een gezin en een baan, dus ik zal hier alleen aan werken als de tijd het toelaat. Nu ik een werkende sjabloon heb, denk ik dat het me ~60 minuten of minder kost om de 65-90 ECU-aansluitingen handmatig in te voeren en een PDF te genereren.

5. Op dit moment wil ik alleen hetzelfde jaar/motor auto vs. hetzelfde jaar/motor handgeschakeld doen, en ik wil alleen Early Tacomas doen (maar ben bereid om vergelijkbare modellen van 4Runners te doen als daarom wordt gevraagd).

Zijn er gegadigden?

-Jeff

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

UPDATE 7/6:

Klaar :D

Huidige versie:
Early_Tacoma_ECUs_v2 is klaar om te downloaden.

(Rechtermuisklik, "Bestand opslaan als..." etc. Totale grootte is 2,7 MB)

Feedback en correcties welkom. Geniet ervan!

-
Vorige versies:
Early_Tacoma_ECUs_v1 is klaar om te downloaden.

#2 ·
Heb net de PDF bekeken die je voor me hebt gemaakt. Het ziet er GEWELDIG uit! Het enige probleem dat ik zag, was dat in de tabel voor E7 pin 15 "B" stond, wat ZWART betekende voor de 2 pinnen ervoor (12, 13), maar E7 pin 15 was ROZE met een paarse tracer (Violet?). En het enige andere dat me in de war bracht, was dat "L" blijkbaar "BLAUW" betekent. E7 pin 15 lijkt de TAC te zijn en heeft niets te maken met de transmissiewissel.

Nogmaals bedankt voor het maken hiervan voor mij. Het zal in de nabije toekomst een waardevolle bron zijn. Je bent de man!:D

#3 ·
Goed opgemerkt!

Heb net de PDF bekeken die je voor me hebt gemaakt. het ziet er GEWELDIG uit! het enige probleem dat ik zag was E7 pin 15, het raster zei dat het "B" was, wat ZWART betekende voor de 2 pinnen ervoor (12, 13), maar E7 pin 15 was ROZE met een paarse tracer (Violet?). en het enige andere dat me in de war bracht, was blijkbaar dat "L" "BLAUW" betekent. E7 pin 15 lijkt de TAC te zijn en heeft niets te maken met de transmissiewissel.

Nogmaals bedankt dat je dit voor me hebt gemaakt. het zal in de nabije toekomst een waardevolle bron zijn. jij bent de man!:D
En DIT is waarom het altijd belangrijk is om je werk te controleren, LOL. Ja, goed opgemerkt - dat was een typefout van mijn kant. E8, pin 15 moet TAC zijn; E7, pin 15 is EGR. Ik heb het materiaal dat je me hebt gestuurd nog eens bekeken en ja, zowel E7-12 als E7-13 zijn Zwart.

Ik heb de PDF bijgewerkt en opnieuw geplaatst.

Bedankt :D

Jeff

#5 ·
Je moet een 2002 Tacoma 3RZ Auto Prerunner naar een handgeschakelde versnellingsbak ombouwen. Denk eraan dat er geen 4x4-computer is...

#6 ·
Je zou een 2002 Tacoma 3RZ Auto Prerunner naar een handgeschakelde versnellingsbak moeten ombouwen. Denk eraan dat er geen 4x4-computer is...
OK, dat kan ik doen. Ik heb die schema's.

-Jeff

#7 ·
Zoet, misschien moet ik nu serieus op zoek naar een handmatige ECU. :D

Bedankt op voorhand.

#10 ·
Ik vraag dit omdat ik zie dat de D (B-W) draad naar pin 1 op E6 gaat, maar je hebt er niets voor vermeld op handmatig of automatisch. Er ontbreken ook andere pinnen, dit is er maar één die ik heb opgemerkt die een draad zou moeten hebben.

#11 ·
Is het veilig om aan te nemen dat als je geen pinnummer voor een stekker hebt vermeld, die locatie leeg is?

Ik vraag dit omdat ik zie dat de D (B-W) draad naar pin 1 op E6 gaat, maar je hebt er niets voor vermeld in de handleiding of automatisch. Er ontbreken ook andere pinnen, dit is er maar één die een draad zou moeten hebben.
Ja, ik ben trouw geweest aan de bedradingsgids, tenminste voor zover ik weet.

Als je zegt: "Ik zie dat de D (B-W) draad naar pin 1 op E6 gaat", betekent dit dan dat je het in je truck zo ziet, of zie je het op papier zo? Als het in je truck zit, kun je me dan de fabricagedatum van de sticker in de deur geven? Als het uit een boek of PDF komt, kun je me dan je bron (en pagina) vertellen of het scannen/er een foto van maken? Ik wil niet veeleisend klinken, maar het zou me echt helpen als ik dit verkeerd heb gedaan. Als mijn info onvolledig is, zal ik proberen het goed te krijgen.

Bedankt,

-Jeff

#12 ·
Het staat op dit diagram, pagina 2-

http://www.ncttora.com/fsm/2003/Wiring_Manual/03tacoma/systemci/030ect3r.pdf

De reden dat ik het vond, was omdat ik wilde controleren of alle draadwijzigingen die ik aan mijn park-neutraalstandschakelaar had gedaan, niet zouden worden beĂŻnvloed als ik zou besluiten over te stappen op een handmatige ECU. Op dit moment, wanneer mijn koppeling is uitgeschoven, denkt mijn vrachtwagen dat hij in de drive staat (B/W-draad die van de park-neutraalstandschakelaar naar de computer op pin 1 op E6 komt), zodat de cruise control werkt.

Bewerken - Nu zie ik dat de draad een splitsingspunt heeft en naar zowel de cruise ECU als de motor ECU gaat, dus ik denk dat het er niet echt toe doet. Ik ben nog steeds benieuwd waarom pin 1 op E6 niet wordt weergegeven...

#13 ·
Het staat op dit diagram, pagina 2-

http://www.ncttora.com/fsm/2003/Wiring_Manual/03tacoma/systemci/030ect3r.pdf

De reden dat ik het vond, was omdat ik wilde controleren of alle draadmodificaties die ik aan mijn parkeer-neutraal-positieschakelaar had gedaan, niet zouden worden beĂŻnvloed als ik zou besluiten over te stappen op een handmatige ECU. Op dit moment, wanneer mijn koppeling is uitgeschoven, denkt mijn vrachtwagen dat hij in de drive staat (B/W-draad die van de parkeer-neutraal-schakelaar naar de computer op pin 1 op E6 komt), zodat de cruise control werkt.
;) Bekijk de voettekst op de PDF die u hebt gelinkt - dat is de bedradingsgids van 2003. :D Er waren grote veranderingen tussen de 2002 en 2003 Tacomas - de 2003 had een drive-by-wire-gasklep, wat tot andere veranderingen leidde.

Ik heb de 2002 3RZ PDF gemaakt van mijn (gedrukte) 2002 FSM bedradingsgids - dezelfde bron als de 2003-versie die u hebt geplaatst, alleen voor het eerdere jaar.

Ik denk niet dat ik een PDF heb van de 2002 3RZ bedradingsgids, alleen een gedrukte versie, maar als je dit wilt verifiëren, kun je een kopie downloaden van de http://techinfo.toyota.com-site. Het kost $ 15 voor een pas voor twee dagen en je kunt zoveel downloaden als je bandbreedte toelaat.

TOEGEVOEGD: Ik heb de 2002 en 2003 5VZE spreadsheets bovenaan de thread geplaatst - vergelijk ze en je zult zien hoe er een aantal grote verschillen zijn tussen die twee jaren.

Bedankt dat je dit zo aandachtig hebt gelezen - dit is goede feedback.

-Jeff

#15 ·
Geen probleem. Ik heb enorm geprofiteerd van uw schrijven, Dang's thread, en vooral de bronnen waarnaar hij in zijn thread linkte. Het heeft me in staat gesteld om gewoon een boodschappenlijst samen te stellen en er zeker van te zijn dat ik de juiste onderdelen krijg, wat erg fijn is. Projecten zijn leuk, maar ik heb jarenlang een pad geëffend met mijn vorige projecttruck. Ik ben blij om deze keer in de voetsporen van iemand anders te treden.

Het frustreerde me dat ik geen ECU-bedradingsvergelijking kon vinden zoals die ik heb gepost, dus ik heb er een gemaakt. Nu ik een sjabloon heb, denk ik dat ik een gemakkelijke manier heb om deze uit de FSM te halen, dus ik ga proberen het veld leeg te maken, tenminste totdat mijn andere onderdelen hier aankomen. De bedrading is niet zo goed gedocumenteerd en lijkt mensen bang te maken, dus laten we er wat licht op schijnen. :cool:

Ik heb een of twee meer FSM-bedradings-PDF's gevonden bij het onderzoeken van mijn eigen swap, inclusief de 2003 3RZ waarnaar u linkte, maar hopelijk zullen anderen met bronmateriaal komen en kunnen we de andere gaten opvullen.

Ten slotte denk ik dat Toyota de fabrieksbrandstof- en timingkaarten anders heeft geoptimaliseerd voor de automatische versus de handgeschakelde voertuigen, om te voldoen aan de CAFE-vereisten (vloot-economie) en voor emissies. Dat (en CA-emissies) zijn de belangrijkste redenen waarom ik de ECU-swap wil doen in plaats van de automatische ECU te behouden en de computer te misleiden. Ik heb genoeg van het misleiden van computers :rolleyes: . Als ik het geld ga uitgeven om deze truck om te bouwen naar een handgeschakelde versnellingsbak, wil ik hem besturen met de juiste brandstofkaarten, de juiste timingkaarten en geen CEL's. Been there, done that.

-Jeff

#16 ·
oké, dus ik bekeek het diagram dat je hebt gemaakt en vroeg me af, als je naar een handmatige ECU gaat, waarom je dan überhaupt de kabelboom moet doorknippen?? De handmatige ECU zoekt niets van die draden... dus het lijkt me dat het niet uitmaakt of ze verwijderd zijn of niet.... het lijkt erop dat je gewoon kunt pluggen en spelen en geen kabelboommodificaties hoeft te doen.

#17 ·
ok, dus ik keek naar het diagram dat je hebt gemaakt, en vroeg me af of je naar een handmatige ECU gaat, waarom je de kabelboom ĂĽberhaupt moet doorknippen?? de handmatige ECU zoekt niets van die draden... dus het lijkt me dat het niet uitmaakt of ze verwijderd zouden worden of niet.... het lijkt erop dat je gewoon kunt pluggen en spelen en geen kabelboommods hoeft te doen
Goed punt, maar dat kan wel of niet waar zijn. Ik weet niet zeker of de interne componenten van de ECU leeg zijn op die pinnen, of dat een voertuig dat ooit een automaat had maar nu niet meer, een soort signaal, puls of spanning over die draden zal sturen. Ik bedoel, alleen maar omdat het niet zou moeten, wil nog niet zeggen dat het niet zal.

Het heeft waarschijnlijk verder onderzoek nodig -- als ze niet verwijderd hoeven te worden, kan ik de bewoording veranderen om aan te geven dat het gewoon niet wordt gebruikt. Als je er als eerste bent, meld je dan terug en laat het me weten, OK? :D

Jeff

#21 ·
Dit is een ongelooflijk aanbod, Jeff. Als de mijne weer op alle vier de poten staat en ik dit probleem aanpak, dan stuur ik je die PDF's. Mijn 4runner is uit 1998, maar de handgeschakelde versnellingsbak komt uit een 1998 Tacoma, levert dat hoofdpijn op voor de bedrading? Ik heb wel de handgeschakelde ECU uit 1998.

Met verwijderen bedoel je gewoon de pinconnector uit de stekker halen of de draad doorknippen, toch?
Zolang je de handgeschakelde 4Runner ECU uit 1998 hebt, maakt de bron van de transmissie niet uit - ik denk dat de enige handgeschakelde transmissiedraad de achteruitrijsensor is, en die gaat niet door de ECU. Ik heb de pinouts voor de 1998 4Runner, zowel 5VZE als 3RZ, bovenaan deze thread gepost - aangezien ik toevallig een 98 3RZ 4Runner heb (en de FSM ervoor), heb je een beetje geluk gehad. :D

Ik heb de resources voor nog een paar pinouts, waar ik misschien vanmiddag of vanavond aan toe kom. Je kunt maar beter toeslaan nu het ijzer heet is, etc. Ik heb het teruggebracht tot ongeveer 30 minuten van begin tot eind, mits ik afdrukken heb van de ECU- en ECT-bedradingsschema's.

Wat betreft het verwijderen van de ongebruikte draden: de eerste stap zou waarschijnlijk zijn om een handgeschakelde ECU te openen en te kijken of de betreffende pinnen ongebruikt zijn, of dat ze aan circuits zijn bevestigd. Als ze ongebruikt zijn, is het geen probleem om ze aangesloten te laten/zo te laten. Als ze bedraad zijn... weet ik het niet. Zoals Yotaoffroad27 aangaf, zou het geen kwaad moeten kunnen om ze aangesloten te laten. Geen CEL, geen fout. Het is niet nodig om draden te verwijderen, tenzij/totdat het systeem een CEL geeft.

Mijn belangrijkste motivatie om dit te doen was om ervoor te zorgen dat er geen conflicten zouden zijn bij mijn eigen swap - pinnen die voor de ene functie door de ene ECU en een andere functie door de andere worden gebruikt. Ironisch genoeg is de enige ECU-swap die een conflict aangeeft, althans op papier, degene die ik ga gebruiken (2002 5VZE). Ik hoop dat ik daar snel achter kan komen; hopelijk is het gewoon een typefout ergens.

-Jeff

#23 ·
Ik ben er vrij zeker van dat alle 3rz's een kabelgas hebben, pas de 5vz's zijn in 2003 overgeschakeld op elektronische gasklep.

#24 ·
Ik ben er vrij zeker van dat alle 3rz's een kabelgashendel gebruiken, het zijn alleen de 5vz's die in 2003 overstapten op elektronische gasbediening.
D'oh. Natuurlijk 3RZ != 5VZE. Ik weet niet wat ik dacht.

Hoe dan ook, ik heb zo ongeveer al het materiaal dat ik heb doorgenomen en de resulterende tabellen bovenaan de thread geplaatst. Ik moet er nog een of twee meer maken van de 95.5 diagrammen die Yotaoffroad27 me stuurde, maar als iemand meer bedradingsschema's heeft, stuur ze dan mijn kant op.

#26 ·
mosk,

ik heb er nog een voor je voor een 2001 Tacoma met een 5VZ, van prerunner auto naar 4x4 handgeschakeld.

ik kan het niet uploaden en het je via PM sturen, dus een e-mail om het naar je te sturen zou geweldig zijn.

dank, waardeer het.
PM verzonden.

#34 ·
Mosk:

Kun je een lijst plaatsen van de modeljaren waarvoor je de nodige documentatie al hebt ontvangen (of, omgekeerd, de jaren die je nog nodig hebt)? Ik kan rondneuzen voor schema's als ik weet welke jaren nog niet in aanmerking komen.
EnolaGaia en/of Johnnyboy: Het lijkt erop dat ik de ECM-terminaldiagrammen nodig heb voor de 1995.5 3RZ a/t en m/t ECU's. De PDF die Johnnyboy me stuurde, behandelt alleen de 5VZE, die blijkbaar verschillende ECU's gebruikte voor a/t en m/t:

Image

De connectorafbeelding staat in de sectie Reparatie > Diagnostiek van de handleiding. Het wordt vaak gelabeld als "terecm.pdf" of iets dergelijks.

Bedankt,

Jeff

#30 ·
Met het materiaal dat johnnyboy me gisteren stuurde, ben ik klaar met de vroege Tacomas. Voor beide motoren (sorry, 2rz-bezitters) heb ik de schema's voor:

1995.5
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004

Voor 4Runners heb ik alleen 1998, maar ik weet niet of er significante bedradingsverschillen waren tussen 4Runner ECU's en Tacoma ECU's. Ik weet ook niet of ik van het invoeren van deze gegevens mijn levenswerk wil maken.

Op dit moment ga ik afmaken wat ik heb ingevoerd en dan maak ik een enkele, grote PDF met alles. Die kan wat mij betreft breed en ver worden gedeeld. Als ik ambitieus word, probeer ik misschien iets interactiever met de gegevens te doen, zoals een applicatie waarmee je de ene ECU kunt kruisverwijzen met de pinouts van een ander modeljaar, maar dat zal nog wel even duren.

#31 ·
Mosk:

Ik kan me voorstellen dat dit veel werk wordt, maar het wordt gewaardeerd!!

Terzijde, weet iemand waar ik een standaard vrouwelijke stekker kan kopen voor een 97 auto ecm, zodat ik een eenvoudige jumper harness kan maken? Ik wil de stekker niet uit mijn ECM hakken en wil echt geen $80 of zo betalen op ebay voor een gebruikte ecm alleen voor de stekker?

Iemand een niet-werkende ECM die ze goedkoop willen verkopen van een auto voor de 3.4?

#32 ·
mosk- Ik kan me voorstellen dat het invoeren van al deze gegevens veel werk is. Bedankt voor wat je hebt gedaan!!! Misschien kun je een generieke versie uploaden zodat mensen hun eigen schema's kunnen invullen. Misschien een paar extra pin-slots en een extra stekker toevoegen zodat alles gedekt is. Ze kunnen invullen wat ze nodig hebben. Het is maar een idee... Ik weet dat wat je doet oud begint te worden.

#33 ·
mosk-

ik kan me voorstellen dat het invoeren van al deze gegevens veel werk is. bedankt voor wat je hebt gedaan!!! misschien kun je een generieke versie uploaden zodat mensen hun eigen diagrammen kunnen invullen. misschien een paar extra pin-slots en een extra stekker toevoegen zodat alles gedekt is. ze kunnen invullen wat ze nodig hebben. het is maar een idee.. ik weet dat wat je doet oud begint te worden.
Bedankt -- voor het grootste deel gaat het goed, maar ik ben onlangs bezig geweest met de 1995.5-kaart, en ik denk dat deze is getekend door iemand die hem nooit echt voor bedrading wilde gebruiken -- er zit veel WTF?!? in die, lol. Ik heb veel tijd besteed aan het invoeren van de gegevens en realiseerde me pas later dat Toyota volledig verschillende connectoren gebruikte voor de 1995.5 A/T en handmatige ECU's. Dus mijn berekeningen om gegevens van de handmatige ECU met de a/t ECU te combineren, zijn allemaal in de war. Nogmaals - WTF? Omdat de 1995.5 verschillende m/t- en a/t-connectoren gebruikt -- echt compleet verschillende ECU's -- speelt hij niet zo leuk als de andere ECU's. Die pinouts worden waarschijnlijk als aparte kaarten geplaatst.

Hoe dan ook, ik wil de resterende diagrammen die ik heb doorlopen en dit kleine project voltooien; het is heel goed te doen, er is alleen wat meer tijd voor nodig. Ik kan een paar lege tabellen plaatsen als ik klaar ben. Dus wees geduldig, lol. Ik heb de gegevens voor alle vroege Tacos (nogmaals bedankt, johnnyboy!!), ik hoef ze alleen maar uit te werken. De recentere gaan vrij snel. Ik zou de resterende chronologisch doen, maar ik kan het laaghangende fruit plukken en terugkomen op 1995.5.

Jeff

#38 ·
mosk,

ik weet dat je ook andere problemen hebt om mee om te gaan, dus we waarderen ALLEMAAL je hulp enorm.

Over de 95.5 motor ECU schema's, de andere dag toen ik TIS aan het bekijken was, kon ik vreemd genoeg de ECU schema's voor de 2 en 3RZ motor auto of handgeschakeld niet vinden.

Hoe dan ook, dankzij Enola is dat opgelost.

#40 ·
1996 Taco 5VZE gepost

Zoals ik gisteren al zei, ontdekte ik dat ik mijn sjabloon moest herwerken om de 1995.5 - 1997 ECU's te accommoderen, die verschillende ECU's gebruiken voor elk transmissietype en dus verschillende connectoren voor A/T en M/T. Het is een PITA :rolleyes:

Ik denk dat deze nieuwe sjabloon de gegevens redelijk goed weergeeft. De tabel voor de 1996 Tacoma 5VZE staat bovenaan de thread en hieronder:

1996 Tacoma 5VZE

Commentaar welkom -- bekijk het en laat me weten wat je ervan vindt. Nu het sjabloon is afgerond, denk ik dat de resterende gegevensinvoer iets sneller zal gaan, maar deze eerdere ECU's zijn wat tijdrovender om in te voeren, dus ik kan ze niet zo snel produceren. Toch hoop ik alles deze week af te ronden, want ik hoop de resterende onderdelen voor mijn swaps tegen het einde van volgend weekend te hebben :D

Jeff

#42 ·
1995.5 5VZE is omhoog:

1995.5 Taco 5VZE

Dat zijn alle waarvoor ik gegevens heb ingevoerd. Ik zal meer gegevens invoeren als mijn tijd het toelaat.

Ook heb ik blijkbaar over het hoofd gezien dat ik de 1998 4Runner 3rz/5vze heb, maar niet de 1998 Tacoma 3rz/5vze. Ik weet niet of er ECU-verschillen waren tussen 1998 4Runners en Tacoma's, maar als die er waren, heb ik die schema's + ECU-aansluitingen nodig om compleet te zijn.

Jeff

#44 ·
... Ik heb blijkbaar ook over het hoofd gezien dat ik de 1998 4Runner 3rz/5vze heb, maar niet de 1998 Tacoma 3rz/5vze. Ik weet niet of er ECU-verschillen waren tussen 1998 4Runners en Tacomas, maar zo ja, dan heb ik die schema's + ECU-aansluitingen nodig om compleet te zijn.
Jeff:

Helaas heb ik geen pinout-schema's voor de 1998 ECM.

Ik heb je echter de bedradingsschema's voor de motorbesturing voor alle motoren doorgestuurd.

#45 ·
Heb je de '01 Taco 5VZ afgemaakt?

Ik heb hem een beetje nodig voor mijn rommel, nou ja, als je de kans krijgt denk ik.
Sorry, wist niet dat je er actief op zat te wachten. Ik zal het als volgende doen (nou ja, nadat ik klaar ben met het oppoetsen van de 1997 Taco 5VZE, die zo goed als klaar is).

Jeff:

Helaas heb ik geen pinout-diagrammen voor de 1998 ECM.

Ik heb je echter de bedradingsschema's voor de motorbesturing voor alle motoren doorgestuurd.
Geweldig, Enola - bedankt! Ik heb de ECU-connector diagrammen voor de 1998 4Runner, en ik ben er vrij zeker van dat die identiek zijn aan de 1998 Tacoma. De pinouts zijn waarschijnlijk ook hetzelfde, maar ik zal een vergelijking maken om zeker te zijn. Bedankt!

Jeff

#47 ·
Jeff:

Ik heb nagelaten de bedradingsschema's van de 1998 5VZ en 3RZ ECT door te sturen. Sorry ...

Ze zijn nu naar u doorgestuurd.
Ik heb ze - bedankt! Ik denk dat dit al mijn Tacoma-documenten compleet maakt. Nu hoef ik alleen nog maar de gegevens in te voeren. :welder:

Ik heb de 1997 5VZE Tacoma-tabellen bovenaan de thread geplaatst. Ik zal Johnnyboy's 2001-dingen als volgende aanpakken, maar ik moet eerst wat werk verzetten, dus ik kan er misschien niet meteen aan beginnen. Als ik er vanmiddag niet aan toe kom, Johnnyboy, dan zal ik er vanavond aan werken nadat de kinderen in bed liggen.

Trouwens - feedback over de nieuwe indeling voor de 1995.5-1997 tabellen? De 1998+ ECU's delen dezelfde connectoren, dus ze zijn veel gemakkelijker te documenteren. De eerdere dingen zijn verwarrend, dus ik heb geprobeerd het zo te organiseren dat het voor mij logisch is. Laat me weten wat je ervan vindt.

Ook een open verzoek: Voordat iemand deze tabellen daadwerkelijk gebruikt, controleer dan de draadkleuren en -functies en laat me weten of ik fouten heb gemaakt. Ik heb geprobeerd voorzichtig te zijn, maar ik heb niemand die deze test nadat ik ze heb gegenereerd, dus ik weet niet of ik fouten heb gemaakt bij het vertalen van de schema's naar tabellen. Het is heel gemakkelijk om een connector, pin of kleur verkeerd in te voeren. Alle feedback en correcties zijn welkom.

Jeff